2016. március 28., hétfő

Úgy félek a mosható pelenkázástól!


Sokat olvasgatom különböző fórumokon anyukák véleményét a pelenkázásról. Azt bátran elmondhatom, hogy egyre többen már legalább hallottak a mosható pelenkákról. Ez nagyon jó. Amikor több mint 7 éve először kezdtem alternatív megoldást keresni az eldobható pelenkákra és ráakadtam a moshatókra, gyakorlatilag nem voltak (az ismeretségi körömben egy velem együtt kezdő anyukán kívül) más mosható pelenkát használó családok. Még tulajdonképpen Magyarországon beszerezni is nehezen lehetett, többnyire külföldről rendeltem minden darabot.

Azonban a sok hozzászólásban azt olvasom, hogy sokan azért nem használnak mosható pelenkát a babának, mert FÉLNEK...




Hogy én féltem-e??

Sokféle érzés tolult a fejembe, szívembe azokban az időkben, mikor a 3. babával terhes lettem: 7 év kihagyás és 2 nagy fiú után 35 évesen bevállaltuk a 3. babát.

Nem nem féltem, egy pillanatra sem: izgatott voltam, várakozással teli, és minden újdonságra nyitott. Szerettem volna minél több új dolgot felfedezni a babázásról, így éreztem a pelenkázással kapcsolatban is.

Igaz volt már korábbról tapasztalatom a pelenkázásról, és csak az eldobhatóval kerültem előtte kapcsolatba, de amikor megláttam ezeket a gyönyörű mosható pelenkákat, fel sem merült bennem félelem.

Egyet biztosan tudtam: veszek és kizárólag ezt fogom használni, a kezdetektől, éjjel-nappal, átmenet, hozzá- és egymáshoz szokás és mindenféle rávezetés nélkül. Eszembe sem jutott kikérni a család véleményét róla: eldöntöttem, a férjemnek elmagyaráztam (azt mondta, ha ez jó lesz a babának és nekünk, akkor hajrá), és belevágtam.

Félelem? Mégis mitől?

  • Attól hogy kiázik? Majd átöltöztetem a babát – az eldobhatósban rendszeresen kiázott a 2 nagy gyerekem.
  • Nagy lesz a csomag? A babát nem zavarja, én pedig megszokom, a környezetem véleménye emiatt nem befolyásolhat.
  • Pirosodik a feneke? Az eldobhatósban is pirosodott, ráadásul több tubusnyi popsikrémet is elhasználtam akkoriban. Majd megtalálom erre is a megoldást.
  • Mosni kell? Miért egyébként nem menne a mosógép? Nem a patakparton kell csapkodnom a ruhákat.
  • Áztatás? Kövezzetek meg, de nem áztatok, nem vasalok (csak a legszükségesebb ingeket), nem fertőtlenítek (csak alkalmanként). nem terhelem az amúgy is túlhajszolt mindennapjaimat.
  • Kidobok egy csomó pénzt? Nem, a mosható pelenkákkal nem dobok ki pénzt. Ha nem válik be egyik szituációban az adott pelenka, majd beválik egy másik élethelyzetben. És ez így is lett. Az eldobható pelenkával, na azzal kidobtam már épp elég pénzt a fiaim után. Még egyszer nem akartam ezt megtapasztalni.
  • Ismeretlen? Ha valaki már hallott a mosható pelenkáról, akkor a Google a jóbarátunk, azaz egy kattintással rengeteg infot kaphat, máris nem lesz annyira ismeretlen. 


Szóval ne féljetek a babázástól, babavárástól, sem a pelenkázástól. A babázást és a terhesség minden pillanatát élvezzétek ki a félelmek helyett, hiszen azok a pillanatok elröppennek és soha nem tudod visszahozni őket!

Nagyon szép babázós éveket kívánok nektek!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha véleményed van, bátran írd meg :)